طرح‌های دریا با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تابستان ۱۴۰۲ به کانکس مجهز می‌شوند.

جلسه ساماندهی سواحل و توسعه گردشگری مازندران در وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار و احمد توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران که با همراهی فرمانداران شهر‌های ساحلی استان در این جلسه حضور داشت، گفت: از ۱۰۰ میلیون شب اقامت که پارسال در استان ثبت شده است ۲۵ میلیون نفر در اماکن گردشگری استان و ۷۵ میلیون مسافر که بیشتر آن‌ها تهرانی هستند در منازل دوم خود در استان اقامت داشتند.

او افزود: شهرداری تهران در راستای مسئولیت اجتماعی خود باید به کمک شهر‌های ساحلی و گردشگرپذیر استان بیاید و بخشی از امکانات در شهر‌های استان را به عنوان شهرداری معین فراهم کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه امکانات موجود در شناگاهها برازنده مردم نیست، ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که مسافران در برخی نقاط دسترسی به سرویس‌های بهداشتی مناسب یا مکان اقامتی درخور ندارند و حتی در برخی شناهگاه‌ها طرح‌ها با گونی و برزنت از هم جداسازی شده است.

توکلی بر ضرورت تجهیز شناگاه‌ها به امکانات مناسب برای مسافران تاکید کرد و گفت: تجهیز شناهگاه‌ها به کانکسی که شامل سرویس‌های بهداشتی، دوش حمام، رختکن و نمازخانه باشد یکی از پیشنهادات است.

او افزود: برای بهره مندی بهتر برخی مسافران که توان مالی مناسبی ندارند و می‌خواهند در کنار ساحل از این نعمت خدادادی استفاده کنند می‌توان کاروان‌هایی با امکانات اولیه اقامتی تحت نظارت وزارت گردشگری در سواحل نصب کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: در هر نقطه ساحلی که مناسب برای این طرح تشخیص داده شود می‌توان ۲۰ تا ۳۰ کانکس برای اقامت افراد کمتر برخوردار نصب کرد.

توکلی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان برای ساماندهی سواحل انجام شده است، گفت: تفاهم نامه استانداری سه استان شمالی که اخیرا امضا شده برخی گره‌های موجود در سواحل را باز کرده است.

او افزود: برای اینکه سرمایه گذاران به حضور در سواحل برای ایجاد طرح‌های گردشگری ترغیب شوند مقرر شده است طرح‌های دریا در قالب قراداد‌های ۵ ساله در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دائمی شدن طرح‌های گردشگری سرمایه گذارانی که اهلیت دارند را به استان‌های شمالی معرفی کند.

در پایان این نشست تجهیز طرح‌های دریا به کانکس برای تابستان ۱۴۰۲ و تخصیص بودجه برای اجرای طرح پیاده راه سلامت ساحلی توسط وزارت میراث و استانداری مازندران مصوب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار